Skip to content

Eldorado

oktober 26, 2015

IMG_2778Tijdens een fietstocht door mijn geliefde Lelystad werd ik vanmorgen aangenaam verrast. Ik zat op een bankje in het prachtige park aan de rand van de wijk Jol even bij te komen toen ik mij ineens afvroeg wat ik in de verte zag. Omdat ik er geen chocolade van kon maken, stapte ik meteen weer op mijn stalen ros. Van rustig zitten kwam toch niets meer. De journalist blijft nieuwsgierig! Het was niet de eerste keer dat ik deze omgeving bezocht. Kennelijk had ik eerder wat over het hoofd gezien. Of was er wellicht sprake van iets nieuws. Het zou weldra vast allemaal duidelijk worden. Ik fietste om de plas waar de herfstzon uitbundig op scheen en baande mij een weg door de ontelbare gele en oranje bladeren. Een klein stukje onder de bomen door en toen was ik er. Wat ik zag sprak zeer tot de verbeelding. Herinneringen uit een ver verleden kwamen prompt tot leven toen ik de mini-arena in mij opnam. Echt gras, doelen met netten en ballenvangers en meerdere reclameborden van lokale ondernemers; een eldorado voor het voetballende kind. Al struinend door de stad was het mij al eerder opgevallen dat het wemelt van de trapveldjes, in allerlei vormen en maten. Maar ik kon mij levendig voorstellen dat in deze ambiance de kereltjes uit de buurt geïnspireerd raakten om helemaal in de huid van hun helden te kruipen. Eenmaal thuis kwam ik er IMG_2780via wat googelen achter dat het ‘JOL TRAP VELDJE’, zoals het officieel heeft, afgelopen zomer in gebruik werd genomen. En als ik mij niet vergis, betreft het hier een particulier initiatief. Wie het veld betreedt, kan het bord met spelregels niet negeren. Opvoedkundig zeer verantwoord. Binnenkort ga ik wat later op de middag nog een keertje kijken. Wie weet ontwaar ik wel een nieuwe nummer 14!

No comments yet

Geef een reactie

