Skip to content

Monitoren

oktober 7, 2014

images (6)Bewerkstelligen vind ik een lelijk woord. Qua ook. Een woord dat ik onderhand echt niet meer kan horen, is monitoren. Vanavond in de politieke arena van Lelystad was het zonder concurrentie weer het meest populaire werkwoord. En het werd ook moeiteloos verbogen en gecombineerd met andere woorden. Zo was er behoefte aan een monitoringsverslag. Monitoren betekent vrij vertaald: vinger aan de pols houden. Snapt iedereen. Misschien is het daarom in het ambtelijk jargon niet meer weg te denken. Raadsleden en bestuurders spraken volkomen vanzelfsprekend over monitoring, gemonitord en zelfs voor een stukje monitoring werd niet teruggedeinsd. Terwijl ik over het Stadhuisplein liep en zag hoe Lely door de volle maan werd verlicht, hoorde ik mezelf mompelen: Qua stukje monitoring zou het goed zijn als wij een monitoringsverslag bewerkstelligen. Daar moest ik wel even om gniffelen.

 

No comments yet

Geef een reactie

