Skip to content

Heiligschennis

oktober 2, 2014

Enaamloos (4)r zijn berichten die zo onwaarschijnlijk zijn dat ze elk voorstellingsvermogen te boven gaan. En soms is er nieuws dat ik volkomen logisch vind. Als ik op borden langs de dreven in mijn woonplaats Lelystad lees dat er nog kaarten te krijgen zijn voor het concert van Blof (ik ga echt niet de moeite nemen uit te zoeken hoe ik die belachelijke ‘o’ met dat aanstellerige streepje erdoor tevoorschijn tover), begrijp ik dat maar al te goed. Terug naar wat ik niet snap. Sterker nog: waar ik enigszins van in de war raak, een zekere ergernis voel opborrelen en de dwingende behoefte voel de nodige frustraties van mij af te schrijven. Ik zat met de meiden te genieten van Australian Masterchef (heerlijke feelgood televisie) en in de reclame werd even naar RTL Boulevard gezapt. Ik zag het sympathieke hoofd van Albert Verlinde, die breeduit lachend namens alle aanwezigen in de studio kraaide dat ze zo trots waren. Waarop vroeg ik mij af? Ja, dat wil ik dan toch weten. Gordon die alweer een maand verkering heeft? Platina-status voor de nieuwe single van Jan Smit? Met beide primeurs had ik prima kunnen leven. Het was veel erger, huiveringwekkend. Het nieuws had de impact van een mokerslag. Guus Meeuwis zit in 2015 twintig jaar in het vak en gaat optreden in Engeland, om precies te zijn in de…….Royal Albert Hall! Weet je wat: ik ga er geen woorden meer aan vuil maken. Nou, eentje dan: heiligschennis.

 

No comments yet

Geef een reactie

