Skip to content

500

augustus 19, 2014

images (2)“Alles wat ik nog heb is verdriet.” Sommige zinnen vergeet ik niet. Ik zie ook nog de foto van een man die geen enkele illusie meer koestert. Hij werd door een sadist van IS te grazen genomen, die peuterde een oog uit de kas van het slachtoffer. Omdat hij het verkeerde geloof aanhangt. Zijn relaas was van een onmetelijke treurigheid. Zo uitzichtloos dat ik me afvroeg waar zo’n ontheemde de kracht vandaan haalde om überhaupt door te gaan. Was dit de hel?

Een vrouw vertelde mij dat een nieuwe wet in Nederland altijd voor de nodige stress zorgt. Onzekerheid en angst, daar hebben betrokkenen vaak last van. Ze weten niet precies wat er op hen afkomt en zijn geneigd de hakken in het zand te zetten. Terwijl vernieuwing juist ook ruimte biedt voor creativiteit en innovatie, klonk het optimistisch. In de praktijk is het doorgaans toch vooral een kwestie van goed communiceren. Mensen uitleggen dat het verzetten van de bakens een uitdaging en geen bedreiging is. Dan komt het meestal wel goed.

Ik moest weer aan die man met de droevige ogen denken.

Dit is het 500ste stukje op mijn weblog. Ik tik nog eventjes door.

 

 

No comments yet

Geef een reactie

