Skip to content

Oprotten!

juli 20, 2014

naamloos (10)Ik kijk naar een onsympathiek ogend heerschap met een baard van drie dagen, een peuk in zijn mond en een heel groot geweer dat nonchalant om zijn militaire outfit bungelt. Op bitse toon sommeert hij de internationale waarnemers om zich uit de voeten te maken. Het gecrashte vliegtuig ligt in een oorlogsgebied en hier maken zij – de seperatisten – de dienst uit. Dat straalt deze ongevoelige onder knuppel ook uit, ik ben de baas. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat hij dat prachtig vindt en de berging van de slachtoffers van de ramp niet erg hoog op zijn agenda staat. Hij geilt op de macht en dat wapen is een reusachtige penis. Ik voel de agressie opborrelen. Dat totale gebrek aan empathie, die enge blikvernauwing van de etnische oorlog, dat botte fanatisme; het maakt bij mij nogal primitieve gevoelens los. Dat wil ik helemaal niet, ik zie mezelf immers als een beschaafd en redelijk denkend mens. Maar alles in mij zegt als ik die gevoelloze  houwdegen zie blaffen: jij moet een tijdje oprotten. Jullie  onbeschofte nationalistische klootzakken moeten ruim baan maken. Er is nu iets belangrijkers aan de hand dan dat sneue landjepik. Dat er een smerige propagandaoorlog over de schuldvraag is uitgebroken was te voorspellen. Ze doen maar, de hufters. Maar in vredesnaam laat de mensen hun werk doen en ervoor zorgdragen dat de nabestaanden hun geliefden kunnen begraven. Ronduit ergerlijk is het talmen van de internationale  gemeenschap. Al dagen zie ik een verslaggever van RTL bij de wrakstukken en Rutte en Timmermans moeten zich de blaren op de tong praten om toegang te krijgen. Hoelang kun je dat de rouwende families nog aandoen? Hoe geloofwaardig ben je dan nog als overheid? Geweld lijkt de enige taal te zijn die dat schorriemorrie verstaat. Stel een ultimatum en als dat niets uithaalt met een internationale eenheid ernaar toe. Passeer Poetin links en rechts als dat nodig is. Nog meer beelden van schietgraag tuig dat ter plekke de lakens uitdeelt is onverteerbaar en onacceptabel. Zeker zolang een paar meter verder menselijke resten en eigendommen van overledenen liggen weg te rotten in de moordende zon.

No comments yet

Geef een reactie

